Hélix - Citysonic
01/10/2013
Résidence Pépinières européennes pour jeunes artistes
16/03/2013
Pour le projet Hélix, j’ai été choisi pour une résidence des Pépinières européennes pour jeunes artistes à Mons, chez Transcultures avec le soutien de la Communauté française de Belgique. J’y serai d’avril à juin 2013.
Hélix est séparée en deux volets: le premier est une installation sonore interactive et le second, une performance. Après Sans Escalier, une pièce pour slinky solo avec traitement en temps réel, après Installation sonore sur le slinky, à Montréal, à Londres, à Rijeka, à Oka où parfois plus d’une trentaine d’instruments faits de slinkies étaient en place pour cette installation sonore interactive in situ et après Les Points, une installation audio-visuel interactive en forêt, la suite logique est de créer une installation interactive in situ pour ensemble de slinkies, traitement en temps réel et projection/lumière. Pour le second volet, cette installation sera jouée tel un instrument, lors d’une performance hors du commun.
Extradite Me, I'm British
14/10/2012
Last Friday, I spent most of the afternoon refreshing Free Talha Ahsan Facebook page. Talha Ahsan is a British-born poet with Asperger syndrome who got arrested under the anti-terror law. He got arrested for some sort of involvement in a website. This website happened to have a server in USA. He never been there. (See the documentary about it here, see some news item about it here) After 6 years in British’s prison, without trial, Britain finally extradited him to USA.
This Wednesday, I was in Sheffield, for an improvisation gig. In my head, I was still refreshing that Facebook page: I expect more from contemporary UK. So, I decided to share this extradition with the audience, and to play it.
Click here to hear: Extradite Me, I’m British
Part of Arts Against Extraditions’s Post card project.
Arts Against Extraditions is a group of artists who promote and document artistic acts that call for an end to the unfair UK-US extradition treaty that was amended in 2003 in the panic, spin and diplomatic pandering surrounding the war on terror.
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